Kärleken är evig. Och död.

Jaså, du kikar in här? Hur kommer det sig? Jag trodde att kärleken hade dött. Tron på kärleken framförallt. Här finns ingenting längre i alla fall. Här är det tomt. Ett tomt svart hål utan värme.

Naturligtvis hoppas jag. Jag hoppas att det i framtiden blir ändring. Att regnet ska komma tillbaka efter torkan. Ge näring åt nya grönskande vidder och vackra blommor. Men just nu har jag svårt att tro. Just nu verkar horisonten längre bort än vanligt.

Mina underbara tankar om kärlek ligger på lur någonstans i botten av mitt undermedvetande, utan att bubbla upp till ytan.

Eller nej, riktigt så illa är det inte. Det finns bubblor som slipper upp. Som spricker och delar med sig av den mest fantastiska doft. Men de är mina bubblor. För små att dela med sig av. Mina bubblor på insidan för det verkar inte vara någon som vill ha dem. Inte just nu.


Jag har också underbara tankar

Dela med dig av dina egna underbara tankar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0